- 21. Okt 2020.
DPF filteri su standardni deo motora kod novijih turbo dizel motora, pa su tako neophodni ukoliko želite da vozite auto koji ima turbinu ili turbokompresor. Međutim i kada ih imate u svom vozilu, može doći do toga da se DPF filter lako pokvari. Ovo naročito kada vozite auto uglavnom u gradskim uslovima. Sa obzirom na uslove i načine kako vozimo, treba da se upoznate šta se dešava sa vozilom tokom ovakve vožnje.
Gradska vožnja
Kada se vozite automobilom kroz grad, nailazite na brojne gužve, semafore i stajanja. Sigurno ste se sto puta iznervirali u situacijama kada taman krenete a samo nakon par trenutaka ponovo stajete. Morate da palite i gasite motor, krećete i stajete, većtoliko viđene česte scene u gradskoj vožnji. Konstantno ne možete da odvezete ni nekolko kilometara pre nego što opet morate da zaustavite vozilo. Takve prilike, ili bolje reći neprilike, su ono što dovodi do kvarova DPF filtera, ali i čitavog sklopa motora i vozila.
Iako se masovno proizvode i koriste u gradovima, automobili današnjice nisu predviđeni za ovakav tip vožnje.
Posledice gradske vožnje po DPF filter
DPF filteri ne mogu da rade ukoliko stalno pokrećete i gasite vozilo. Ovo ih troši, ali pored toga im radi još jednu goru stvar - tera ih da akumuliraju još više čađi nego obično. Pored toga, čađ se lepi za DPF filter, guši ga, i čini nemogućim da se kasnije očisti.
To se odražava negativno ne samo po filter, već i po celo vozilo. Ukoliko DPF filter ne može da radi, ne može da radi ni turbokompresor. Na kraju to dovodi i do kvara celog sklopa motora, pa tako i do preskupe popravke vozila. Vež smo napomenuli kako DPF filteri nisu predviđeni da trpe ovakav tip vožnja, gde ćete stalno paliti i gasiti vozilo, kao i kretati i stajati.
Šta se dešava sa DPF filterom ako ga ne servisirate?
Osnovni problem DPF filtera je preterano nakupljanje čađi, koja se onda vraća nazad u turbokompresor, kao i u motor. Nakon toga se čitav sklop motora kvari i vozilo postaje nebezbedno za vožnju, a to se najpre manifestuje manjom snagom vozila, manjom brzinom, lošijim radom i češćim kvarovima. Dakle, DPF filter je ključni deo kvozila koliko i turbina ili turbokompresor, pa čak i motor.
Što duže odlažete oporavak ili regeneraciju DPF filtera, to ćete kumulativno osetiti posledice. Prilikom kvarenja DPF filtera dolazi do postepenog onemogućavanja rada vozila, na kraju nećete uopšte moći da vozite. Kako god da postavite situaciju, vozilo će vam samo najaviti kroz niz simptoma kvarova da DPF filter više ne funkcioniše. Dakle, ostaje na vama da ga servisirate i ostvarite veći kvalitet vožnje i sačuvate kvalitet vašeg vozila.
Servisiranje DPF filtera
Da stvar bude još bolja, ukoliko niste neodgovornim ponašanjem i zanemarivanjem signala vašeg auta i paljenja čestog lampice na instrument tabli doveli DPF filter do samog kraja, postoji proces koji se zove aktivna regeneracija koja može da služi kao preventiva. Sve što treba da uradite jeste da vozite auto - ali ne po gradu nego na otvorenom putu. Pre nego što krenete u popravku DPF filtera, odvezite se na autoput ili drugi vid otvorenog puta. Vozite bez stajanja makar pola sata, održavajući brzinu konstantno. Ovo će pomoći da se sagori čađ i da možete da nastavite da vozite bez problema. To je aktivna regeneracija DPF filtera. Dobro bi bilo raditi ovo što ćešće, ali možete raditi i jednom mesečno ukoliko baš nemate vremena i mogućnosti. Kada ne radite aktivnu regeneraciju, ili ste krenuli previše kasno da je radite, onda morate da radite kompletno servisiranje DPF filtera. Na vama ostaje da radite aktivnu regeneraciju i vozite se sigurno po gradu ili drugim putevima.
Popravite DPF filter
DPF filter je izrazito važan - zato ga održavajte kako dolikuje. Ukoliko nikada niste radili na tome, onda se postarajte da mu date novu šansu. Dođite da vam popravimo i očistimo DPF filter - Budite sigurni u vožnji.
U Turbo servisu Radosavljević vršimo čišćenje DPF filtera na posebnim uređajima najsavremenije tehnike i potrebno je samo 30 minuta da se regeneriše DPF za automobil i 120 minuta za kamion. Čistite filter dok čekate!
Zahvaljujući testu protiv pritiska pre i posle ciklusa čišćenja, koji se takođe može odštampati na računu i dati mušteriji bićete sigurni u ono što dobijate. Ova metoda je efektivno i inovativno nešto na našem tržištu, osigurava oporavak prvobitne efikasnosti DPF-a i bolji je u poređenju sa najčešćim metodama čišćenja na tržištu.